Alla inlägg under januari 2010

Av Patrik Landell - 27 januari 2010 18:53

Hej !


Det känns nästan som chocken att sitta i skolbänken har lättat lite.Dock så kör läraren 90minuters pass utan uppehåll, så på slut tampen kan man komma på sig själv med att tänka på annat.Det är ett tecken gott som nått, att det är dags för en bensträckare. Imorgon skall vi hålla på till 19:00, det kommer å bli seeegt.Men det är ju för att vi ska kunna sluta kl 14:00 på Fredagen,och det känns förstås skönt.Ganska roligt att det är folk med på utb som kommer från så olika delar av landet.Vissa har sån knepig dialekt, så man förstår knappt vad dom säger. Tex " en ska hem å söööv"

Idag har det tok snöat hela dagen, så det var ett duktigt täcke med snö på bilen,när jag skulle hem. Hoppas väglaget har hyffsat till sig tills på Fredag.


\PL

Av Patrik Landell - 25 januari 2010 20:17

Hej !


Ja, herre gud vad man ställer till det för sig.

Om jag ska börja från början då, resan hit till Avesta gick ju bra, jag kör ju efter devisen "full gas spar tid" så det tog nog inte mera än 1 timme och 15 min... Vägbyggena inkluderade, så det betyder ju att jag kommer inte att åka hit på Söndagar som jag planerat från början, utan då åker jag hellre tidigt på Måndag morgon varje vecka jag skall hit. Isåfall kan man åka hemifrån runt kvart över 6 på morgonen.

Efter en dag i skolbänken så är hjärnan mjöligare än den mjöligaste mjölpåse man kan hitta....hur f*n ska detta gå !!

Dock så kom läraren med den glädjande nyheten att på tentorna kommer man att få använda all litteratur som man fått... ehhhh ??

Så i princip så skall man "bara" försöka komma i håg strukturen i böckerna man fått för att hinna hitta svarena på frågorna under utsatt tid. Vadå fuskigt ? men helt ok tycker jag  :O)

Sen om man backar dagen lite till den personliga presentationen av sig själv, som man av nån dj*kla outgrundlig anledning alltid måste göra, så tog jag till ett ful knep denna gång, eftersom jag hatar att stå å prata om mig själv inför i detta fallet 18 pers. Jag satte mig helt sonika längst fram till höger, från läraren sett.Då fick ju jag börja, och han således inte elda upp mig till den milda grad att jag knappt får fram nått ljud...och jo, nån tablett gled väl ner också.

Åsså hade jag bokat rum på stads hotellet i Avesta.Mitt i stan...eller ja, byn skulle man ju kunna kalla det, och hotellet är väl snarare ett ombyggt bostadshus...

Men men, värre har jag bott på.Det finns åtminstone en säng och dusch,och kök ?

Vadå. blir det ingen frukost ? aj aj, det måste jag kolla upp.

Nä nu ska jag sova, så hjärncellen får vila upp tills imorgon.För då kör vi hårt igen. Puss å kram till mina tjejor hemma !!!



AVESTA "STADS HOTELL"

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards