Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Första dagen på jobbet.

Av Patrik Landell - 2 maj 2009 16:00

Jaha då kom man hem från fabriken Neel Metal som den heter.Och det är faktiskt lite tragiskt när man ser hur lite de bryr sig om tex säkerheten runt en robotcell i sådana här länder.Här står man och jobbar 0.5 meter från roboten när den svetsar förfullt,och inga som helst skydd finns det för strålningen som alstras när roboten svetsar.För att inte tala om det skulle bli nått problem så roboten löpte amok....

Ja det tillhör väl kulturen förmodar jag, men det är inte alla robotceller som ser ut så här enligt Ayar Kumar, på Måndag ska vi kika på några andra som ABB installerat.

Hursom så är jag tillbaks till hotellet som heter "Hotel Shanti Palace"

Jag har väl bott på sämre, men jag skulle ge det en 2:a på en 5 gradig skala.

Kanske speciellt för att det ser ut som en sopptipp runtikring och att utsikten från rummet består av en betongvägg.

Men maten är som "vanligt" en välsignelse här, och det är väl frågan om man tycker det är en välsignelse när den ska ut sen. (starkt som satan)

Ikväll är jag lat och använder mig av room service.Så ikväll blir det en vegetabilisk gratäng med potatis morötter och massa annat jox + en bira förstås, och så en kanna kaffe efteråt.För det får man betala 395INR och i Svenska pengar blir det hissnande 58kr.Som tur är har hotellet trådlöst internet så det blir en snabbkoll på Byggmax hemsida också hur "nya" layouten på soldäcket kommer kosta,vi stöter å blöter in i det sista.

Nä nu kom käket så nu ska jag äta.Och som vanligt har jag inte tagit ut några pengar, så jag kan ge dom dricks (skäms)

 
 
Ingen bild

kicki

2 maj 2009 19:26

ja ha där ser man att brorsan kan han med ; ) roligt att läsa iallafall ...du skräder ju inte med orden det är bra hahahaha . jag håller tummarna om jobbet ditt ........trevlig resa hem sedan när du nu åker

 
Frugan

Frugan

3 maj 2009 08:27

:-D Ja, tänk vad det är enkelt att slarva med vissa "småsaker" medans andra småsaker är dödsviktiga... ;-)
Tänk på att dricksen är viktig för dem och se till att ta ut lite pengar på studs.

Har du en bra kontaktperson där nere?

Hoppas maten är god och så stark att du slipper bli magsjuk efter denna resa.

P&K.

http://www.smultronbacken.blogspot.com

 
mamma

mamma

3 maj 2009 17:47

Som vanligt är det en fröjd att läsa dina
kommentarer om upplevelserna du får se och
vara med om i Indien och samtidigt sorgligt
när inte säkerheten för folket som jobbbar med det är den rätta.
Men hur är det då för dig som är där och ska
fixa ev fel.
Och välsignelsen med maten som så småningom ska ut då kan man inte annat än skratta.

http://patriksresor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

4 maj 2009 10:29

Har en massa layout-tankar till din blogg... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Landell - 21 april 2011 15:15

Hej !   Japp, det ser ut att gå riktigt bra, prylarna verkar fungera.Då tänker jag speciellt på fogföljnings systemet som det varit trassel med.I natt somnade jag inte förrens närmare 2 tror jag, så jag är trött som attan.Fixat i mig en club sand...

Av Patrik Landell - 19 april 2011 13:44

Hej !   Idag har jag gjort lite tester på robotsystemena, också kommit fram till runt tre punkter som jag rekomenderat dom att ändra i installationen.Annars så har vi inte börjat svetsa ännu,installationen har haltat lite pga tex Fronius (strömkä...

Av Patrik Landell - 18 april 2011 04:06

Börjar med då jag beställde taxi på Lördag em, utryckligen sa jag till att de INTE skulle ringa för då väcker dom hela huset.Till saken hör att de har vårt hus med GPS koordinater inlagda hos sig på Taxi Västerås.Men se där vem ringer 04:50 ? jo Taxi...

Av Patrik Landell - 12 oktober 2010 12:03

Japps nu är farsgubben på väg hem.Det var bara en misär på Volvo imorse (det måste alltid vara nått..)Men det kändes gött att kunna peka på deras prylar och säga, där har ni problemet :O) Så nu sitter jag på ett hotellrum i en stad ca 15mil utanför...

Av Patrik Landell - 11 oktober 2010 14:04


Jobbat från 8 till 18:15 idag, nu känns det att kroppen börjar justera sig till Koreanska tiden.Man är hyffsat pigg hela dagen, men då är det strax dags att åka tillbaks igen, å så börjar det om igen :O) Ikväll  bjöd grabbarna på Volvo på en fest m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards