Direktlänk till inlägg 17 november 2009

17 Nov 08:30

Av Patrik Landell - 17 november 2009 01:28

Hej !


Ja det var ju det här med taxi chaffisarna....

Igår när jag skulle till jobbet så vinglade bilen till ordentligt 2ggr.Första gången tänkte jag att han måste väjt för nått.Andra gången tyckte jag det var lite misstänksamt, så jag gluttade lite på han i backspegeln.Och mycket riktigt,han höll på att somna PÅ MOTORVÄGEN !!!

Med rejäl volym på rösten, sa jag NO NO NO, NO SLEEP !!!! Jag vill ju inte komma hem till Svedala i trälåda...

Jag vet inte vad man ska säga, men man får ju vara rejält uppmärksam i alla lägen verkar det som.


Sen när jag skulle hem från jobbet, så beställde ABB killen jag jobbar med en svart taxi..

Han förklarade att, när det regnar går det inte att få tag i en taxi inom rimlig tid.

Den här "taxi" chaffisen hade taxametern i handskfacket, så jag fick  iallafall ett kvitto i vanlig ordning.

Och hem kom jag ju, men det kändes sådär måste jag säga.För det är en bit att åka in till stan (ca 40min)

Så man har ju inte helt koll på vilka vägar han borde ta.Men som sagt, det gick ju bra.


Idag ska swiveln komma till fabriken,enligt utsago.Och gör den det, och allt går bra med bytet.

Så kommer jag flyga hem i utsatt tid, på Fredag alltså.Dvs om inte Finnair har utökat sin strejk.

Men om det blir som igår, "friskt kopplat,hälften brunnet" så blir jag kvar längre.Ja Kineserna hade nån sians igår med sin utrustning, så det blev fylle kortis 2ggr innan dom gav upp Obestämd De är ena riktigt "goa gubbar".


Jag har ett kanon förslag på tema till våran nyårsfest.Kinesiskt tema, jag köper hem ett gäng choppsticks.

Å så lagar vi Kina mat,då har vi att göra (äta) hela kvällen  Skrattande

 
 
Ingen bild

lillsyrran

17 november 2009 19:40

ja du vad ska man säga ...det verkar farligt det där med taxi bilar ...................har de inte annat färdmedel du kan ta ???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Landell - 21 april 2011 15:15

Hej !   Japp, det ser ut att gå riktigt bra, prylarna verkar fungera.Då tänker jag speciellt på fogföljnings systemet som det varit trassel med.I natt somnade jag inte förrens närmare 2 tror jag, så jag är trött som attan.Fixat i mig en club sand...

Av Patrik Landell - 19 april 2011 13:44

Hej !   Idag har jag gjort lite tester på robotsystemena, också kommit fram till runt tre punkter som jag rekomenderat dom att ändra i installationen.Annars så har vi inte börjat svetsa ännu,installationen har haltat lite pga tex Fronius (strömkä...

Av Patrik Landell - 18 april 2011 04:06

Börjar med då jag beställde taxi på Lördag em, utryckligen sa jag till att de INTE skulle ringa för då väcker dom hela huset.Till saken hör att de har vårt hus med GPS koordinater inlagda hos sig på Taxi Västerås.Men se där vem ringer 04:50 ? jo Taxi...

Av Patrik Landell - 12 oktober 2010 12:03

Japps nu är farsgubben på väg hem.Det var bara en misär på Volvo imorse (det måste alltid vara nått..)Men det kändes gött att kunna peka på deras prylar och säga, där har ni problemet :O) Så nu sitter jag på ett hotellrum i en stad ca 15mil utanför...

Av Patrik Landell - 11 oktober 2010 14:04


Jobbat från 8 till 18:15 idag, nu känns det att kroppen börjar justera sig till Koreanska tiden.Man är hyffsat pigg hela dagen, men då är det strax dags att åka tillbaks igen, å så börjar det om igen :O) Ikväll  bjöd grabbarna på Volvo på en fest m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards