Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Korea 10 Okt

Av Patrik Landell - 10 oktober 2010 13:20

Ja då var det Söndag, och Seok (ABB Korea) hade lovat mig att han skulle visa lite historia om landet och traditioner.Så vi skulle åka ca 2tim norr igen... Så, när vi kom fram var det dags för klassisk Koreansk lunch.

  
Det var kokt kött, smakade som dill kött så det var helt ok.Resten gick faktiskt också att äta, det var mer(djävligt) eller mindre(inget) starkt.De oranga långsmala sakerna i mitten i övre delen av bordet, var nästan som att tugga på grenar.Dessutom var de duktigt kryddade.Efter att han nämnt att det var bläckfisk armar så åt jag inget mera sånt.De andra skålarna var grönsaker(sa han iallafall...)

Han tog mig till en sorts park, där historian om just det området beskrevs.Där var det ett stort uppträdande som vi stannade och såg.Mycket imponerande, massa fyrverkerier och krigare med svärd (Ninjor ?)Förstås fattade jag inte vad de sa, men jag förstod att de krigat mycket,och enligt Seok så var det mot Kineser och Japaner.

  

Efter uppträdandet gick vi vidare i parken, och då kom vi fram till två begravnings "stenar" där nån typ av kunga par var begravda,och det intressanta var när han förklarade att den fina och komplexa stenen symboliserade kvinnan och den enkla stenen mannen....även de tänkte i dessa banor för länge länge sedan.  :O)

  

  

Han påstod att denna gris skulle bringa en son till familjen om man strök den på ryggen.Han och hans fru hade varit här, och nu väntar hon en son.Fan trot, men grisen var blank sliten på ryggen iallafall.

Anna, skulle vi inte haft sådana här takfötter egentligen ??

   

Alla hus hade de där fina takena, även ett stall.

   

Så min Söndag var ingen vilodag, iväg 10:00 och tillbaka 20:00...men det har varit mycket intressant.

Nu kommer jag jobba Hela Måndagen, och halva Tisdagen.Sen åker vi nästan hela vägen tillbaks till Seol, och där ligger jag över på nått hotell.Sen tar jag taxi till flygplatsen på Onsdag förmiddag.Allt detta förhoppningsvis om allt går som det ska på Volvo.  

 
 
Ingen bild

fam_hribar@hotmail.com

10 oktober 2010 15:03

Vilka fantastiska bilder måste ha varit en upplevelse att få se, och vem vet du kanske ska
stryka grisen på ryggen så får du se om det funkar.
mamma

 
Ingen bild

Anna

10 oktober 2010 18:45

Låter som en bra dag. Känner mig inte riktigt så komplex att de där takfötterna passar mig. ;-) Och inte håller jag med Monica om att du skulle klappat grisen, vi har ju en son, Enzo! :-D
Märks att det var längesedan du var borta, har glömt hur tråkigt det är när du inte är hemma och LÄNGTAR!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Landell - 21 april 2011 15:15

Hej !   Japp, det ser ut att gå riktigt bra, prylarna verkar fungera.Då tänker jag speciellt på fogföljnings systemet som det varit trassel med.I natt somnade jag inte förrens närmare 2 tror jag, så jag är trött som attan.Fixat i mig en club sand...

Av Patrik Landell - 19 april 2011 13:44

Hej !   Idag har jag gjort lite tester på robotsystemena, också kommit fram till runt tre punkter som jag rekomenderat dom att ändra i installationen.Annars så har vi inte börjat svetsa ännu,installationen har haltat lite pga tex Fronius (strömkä...

Av Patrik Landell - 18 april 2011 04:06

Börjar med då jag beställde taxi på Lördag em, utryckligen sa jag till att de INTE skulle ringa för då väcker dom hela huset.Till saken hör att de har vårt hus med GPS koordinater inlagda hos sig på Taxi Västerås.Men se där vem ringer 04:50 ? jo Taxi...

Av Patrik Landell - 12 oktober 2010 12:03

Japps nu är farsgubben på väg hem.Det var bara en misär på Volvo imorse (det måste alltid vara nått..)Men det kändes gött att kunna peka på deras prylar och säga, där har ni problemet :O) Så nu sitter jag på ett hotellrum i en stad ca 15mil utanför...

Av Patrik Landell - 11 oktober 2010 14:04


Jobbat från 8 till 18:15 idag, nu känns det att kroppen börjar justera sig till Koreanska tiden.Man är hyffsat pigg hela dagen, men då är det strax dags att åka tillbaks igen, å så börjar det om igen :O) Ikväll  bjöd grabbarna på Volvo på en fest m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards