Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Patrik Landell - 2 maj 2009 16:00

Jaha då kom man hem från fabriken Neel Metal som den heter.Och det är faktiskt lite tragiskt när man ser hur lite de bryr sig om tex säkerheten runt en robotcell i sådana här länder.Här står man och jobbar 0.5 meter från roboten när den svetsar förfullt,och inga som helst skydd finns det för strålningen som alstras när roboten svetsar.För att inte tala om det skulle bli nått problem så roboten löpte amok....

Ja det tillhör väl kulturen förmodar jag, men det är inte alla robotceller som ser ut så här enligt Ayar Kumar, på Måndag ska vi kika på några andra som ABB installerat.

Hursom så är jag tillbaks till hotellet som heter "Hotel Shanti Palace"

Jag har väl bott på sämre, men jag skulle ge det en 2:a på en 5 gradig skala.

Kanske speciellt för att det ser ut som en sopptipp runtikring och att utsikten från rummet består av en betongvägg.

Men maten är som "vanligt" en välsignelse här, och det är väl frågan om man tycker det är en välsignelse när den ska ut sen. (starkt som satan)

Ikväll är jag lat och använder mig av room service.Så ikväll blir det en vegetabilisk gratäng med potatis morötter och massa annat jox + en bira förstås, och så en kanna kaffe efteråt.För det får man betala 395INR och i Svenska pengar blir det hissnande 58kr.Som tur är har hotellet trådlöst internet så det blir en snabbkoll på Byggmax hemsida också hur "nya" layouten på soldäcket kommer kosta,vi stöter å blöter in i det sista.

Nä nu kom käket så nu ska jag äta.Och som vanligt har jag inte tagit ut några pengar, så jag kan ge dom dricks (skäms)

Av Patrik Landell - 2 maj 2009 10:14

Jag valde att åka till Indien via Helsingfors denna gång, förra gången flög jag via Frankfurt.Och ska man vidare till Indien därifrån så är det en närmare katastrof att hitta vart fan man ska gå nånstans...

Men Helsingfors va rena drömmen i jämförelse, så resan har avlöpt mycket smidigt.På kuppen fick vi flyga en splitter ny (helt djäkla ny !!) Boeing 330 från Helsingfors till New Dehli.Snacka om komfort, det gick tillochmed att sova en stund fastän jag hade hårdrock i lurarna  :O)

 Nu ringer Ayaj Kumar precis och vi skall iväg till fabriken så jag kan ge dom en uppsträckning.... fortsättning följer.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards