Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

4-Maj

Av Patrik Landell - 4 maj 2009 17:48

Nu börjar jag komma problemet lite närmare, filer som skall ge oss mera information är installerade i robotsystemena, och lite annat jox är gjort.Så i princip är det bara att gå och vänta på att felet skall uppträda.Helt enkelt "babysitting" som vi säger på jobbet.Det riktiga felet ligger nog i mjukvaran som bara utvecklings avd kan rätta i slutändan.

Annars så bjöd Ayar på lunch idag, eller nått....det gick iallafall att äta,men jag tror att risken för magsjuka ökade lite grann igen.Hursom så är denna region mest intresserad av vegetarisk mat,inte mig emot det gillar jag.

Jag slog på stort i kväll när jag kom hem (ledsen tjejer) det blev en banana split och en kanna kaffe.Den satt där den skulle, men inte såg den ut som i Thailand inte. 

Killarna som jobbar på denna firma och använder robotsystemena tjänar igenomsnitt 4 dollar om dagen,det blir ca 33 kr.Och det är klart, i Dehli bor 12milj invånare, så det finns några att välja mellan.Säkerhet ja, killen som hämtar mig fixade körkort genom att skicka lite pengar till "rätt" person, sen så kom det ett körkort med posten...och det är väl därför han tycker det är närmare att köra mot trafiken ibland än med, och ja det är sant,och han är inte ensam om att göra så.

 
 
Ingen bild

Frugan

4 maj 2009 21:34

Har hört så mycket om "Naan-bröd" är det det som ligger i mitten av lunchtallriken?

Ser ju på hotellrumsbilden vem flickorna fått sitt "drop-where-you-stand"-tänkande ifrån!

Puss

 
Ingen bild

Stora syrran

4 maj 2009 22:20

hahaha...va kul du skriver. Jag tycker det är jätteroligt att du startat en blogg så man kan "hänga med dig" på dina resor. Jag hoppas att du får gör många fler ! Ha en bra resa hem....Malin kom förbi och vill att jag hälsar, så det gör jag nu. God natt!

Katta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik Landell - 21 april 2011 15:15

Hej !   Japp, det ser ut att gå riktigt bra, prylarna verkar fungera.Då tänker jag speciellt på fogföljnings systemet som det varit trassel med.I natt somnade jag inte förrens närmare 2 tror jag, så jag är trött som attan.Fixat i mig en club sand...

Av Patrik Landell - 19 april 2011 13:44

Hej !   Idag har jag gjort lite tester på robotsystemena, också kommit fram till runt tre punkter som jag rekomenderat dom att ändra i installationen.Annars så har vi inte börjat svetsa ännu,installationen har haltat lite pga tex Fronius (strömkä...

Av Patrik Landell - 18 april 2011 04:06

Börjar med då jag beställde taxi på Lördag em, utryckligen sa jag till att de INTE skulle ringa för då väcker dom hela huset.Till saken hör att de har vårt hus med GPS koordinater inlagda hos sig på Taxi Västerås.Men se där vem ringer 04:50 ? jo Taxi...

Av Patrik Landell - 12 oktober 2010 12:03

Japps nu är farsgubben på väg hem.Det var bara en misär på Volvo imorse (det måste alltid vara nått..)Men det kändes gött att kunna peka på deras prylar och säga, där har ni problemet :O) Så nu sitter jag på ett hotellrum i en stad ca 15mil utanför...

Av Patrik Landell - 11 oktober 2010 14:04


Jobbat från 8 till 18:15 idag, nu känns det att kroppen börjar justera sig till Koreanska tiden.Man är hyffsat pigg hela dagen, men då är det strax dags att åka tillbaks igen, å så börjar det om igen :O) Ikväll  bjöd grabbarna på Volvo på en fest m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards