Alla inlägg den 7 november 2009

Av Patrik Landell - 7 november 2009 02:55

Jaha, då var man framme.Flygresan gick ovanligt bra, i vanlig ordning så kunde jag inte sova på planet.Kan ha varit för att en ungdjävel gapade å skrek hela natten...Men jag brukar som sagt inte kunna sova endå.Från flygplatsen åkte vi direkt till ABB för att hälsa runt lite på personer som man har pratat/mailat med via jobbet,sånt är rätt kul då man får en uppfattning hur personer ser ut.Sen när man ser dom är det oftast helt annorlunda.Vi va i allafall på jobbet tills runt 16:00 då vi tog en taxi till hotellet för att göra oss i ordning för lite mat.Min arbets kompis Martin som varit här i nästan 4 mån ville ta med oss på en helkväll.Så det började på ett Japanskt ställe där man sitter runt kocken.Man får en folder med en massa smårätter (en munsbit) som man pekar på, så steker/tillagar han en rätt till var person som är med i sällskapet.Vi var 6st, varav 5st från Robotics.När det var min tur att peka så tog jag det säkra före det osäkra.Kött osv, de andra lirarna gick på hårt med allt möjligt elände.De som inte gick att tugga (enligt mig) var bara att svälja direkt...urk, men när de fyllda "guldfiskarna" hamnade på tallriken fick det vara nog för min del :O) dom lämnade jag.Här fick man äta och dricka hur mycket som helst för 160kr/pers.Och vi blev ju kvar en stund,både pga att det tar tid att tillaga varje munsbit, och sen skulle man ju använda pinnar när man äter..

Efter det så gick vi vidare till ett ställe som hette SBS, det var ett vanligt dansställe.Där vi drack några öl osv,jag tog en taxi till hotellet tidigast i sällskapet,eftersom jag var den enda som skulle jobba på Lördagen.Och med den takten shotsen beställdes in så....

  

Här är det lunch på ABB, med PINNAR....Tog en stund att äta.

  

Bilden är innifrån lobbyn på hotellet,mycket flådigt.

http://www.centralhotelshanghai.com/en/index.php

 

http://www.centralhotelshanghai.com/en/index.php  

Bilderna är från mitt hotellrum,vi bor precis bredvid den stora gågatan med affärer mitt i Shanghai.

  

Här sitter vi vid kocken på restaurangen,Martin har dagen till ära sytt upp en vinröd skjorta med manschett knappar.Han är en player i den högre klassen....Cool

  

Denna kombination av "mat" var den som jag hade mest problem att få ner.Firrarna till vänster ratade jag helt, det i mitten vete fåglarna vad det va, men det smakade bacon gick att tugga några ggr,sen var det bara att svälja.Snäckorna till höger gick inte att tugga överhuvud taget, ja innehållet alltså.Konsistensen var som en otuggbar marschmallow.Andra gången snäckorna kom in, så lät jag de vara.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards