Alla inlägg den 10 november 2009

Av Patrik Landell - 10 november 2009 10:20

Hej !


Idag har jag tre saker jag måste skriva om.Det första är en nära döden upplevelse som jag hade på väg hem från jobbet idag.Taxin som jag åkte med måste haft nått fel på bakaxeln, bilen liksom gled fram och tillbaka i sidled hela tiden.Ungefär som när man åker spårvagn.Och när han stod på som fan på motorvägen och bilen började jazza fram och åter, så tappade bakdäckena fästet.Och det blev värsta tattar jazzet på hela bilen,det var SÅ NÄRA att vi vänt runt på motorvägen.Och då vetefan vad som hade hänt.Dessutom finns det inga säkerhetsbälten i taxibilarna här, så en sån här sak vill jag inte vara med om igen.Så att åka när det är trafik stockning är nog bättre,då går det iallafall saktare i trafiken.


Det andra stör hela planeringen av resan. Prylarna som jag skulle byta på robotsystemet,skulle ju ha gjorts på Fredagen.De har nu kommit på avvägar i Sverige,så dom skickades tydligen inte förrens idag.Så allt blir kanske försenat med 3-4dgr.Det innebär att jag måste boka om hemresan från den 20:e till typ 23-24:e.Men vi får avvakta och se, grejjerna har skickats med bud/flyg så det borde gå hyffsat fort.Det är väl Kinesiska tullen som kan ställa till det.


Det tredje som jag tänkte dela med mig av är.Att idag har det tamefan regnat hela dagen och då menar jag inte lite regn,det är ungeför som i Thailand.Fast här har det  varit så hela dagen..

Och då till min förvåning(eller var det så att jag redan visste...), så märkte jag att skorna läcker in vatten.

Jaha klaffsa omkring i blöta skor är ju ingen höjdare.Så jag fick faktiskt ränna omkring nu på em i mina arbetsskor !! för att försöka hitta nå vettigt att ha på sig.

Och se det gjorde jag.Jag klev in i en "original" Addidas affär,ja det ska tydligen vara en original affär, fastän det står made in China på skorna.Skitsamma, jag måste ha dojjor.Och resultatet ser ni nedan,tycker dessa duger alldeles ypperligt att ha både när man äter och när man ska till jobbet.Lite allround skor kan man säga.

Dom vanliga pjuckena får man väl ha när det inte regnar, ha ha ha. Nä de ska i skrotbingen när jag kommer hem.

  

Av Patrik Landell - 10 november 2009 01:54

Hej !


Igår kväll så ville en ABB kille bjuda mig på middag, alltså en traditionell Kinesisk middag.Ok tänkte jag, hur illa kan det bli....

Förrätten skulle vara biff bitar blandat med potatis och grönsaker.Men vart köttet tagit vägen vette fåglarna,i samma ögonblick kom jag på att Martin min kollega sagt att Kineser kapar upp djurena i lagoma storlekar utan urskiljning.Och sen tillagas dom....så vart dessa bitar kom från kan man ju undra,men tugga fick man göra så det räckte.Sen var det dags för Anka, mums tänkte jag.Det borde ju smaka som kyckling kan man tycka.Men det var här jag förstod att Martin hade rätt, för om du tar en anka och kapar upp den hel med köttkniv i lagomt stora bitar.

Så blir det kanske inte nån större höjdare, hursom det gick att på nått sätt undvika de "skumma" delarna på tallriken.Fred som ABB killen heter mumsa i sig som ingenting, han öppnade bara truten nån gång för att spotta ut ben, för det va väl det enda som inte gick att äta (enligt honom).

Japp, så var det dags för "efterrätten" såg ut som små bläckfisk armar, som man skulle doppa i nån sås.Då jag sagt till Fred att jag inte gärna äter mat från sjön (seafood) då sa han, nä nä detta är inte bläckfisk.Det är strimmlad

ko mage. Skrikandes  What the !!!!!!  Nä då fick det vara för min del sa jag.Alla har nån gräns, hoppas jag.

Hursom, så tog han då in en "cake" gjort på potatis.Och den var faktiskt höjdpunkten på kvällen kan man säga.

Så traditionell Kinesisk mat är inget för mig, och Fred ska jag försöka undvika.Så att han inte får chansen att bjuda mig på middag flera gånger.


Gjorde ett litet inköp igår, då jag lyckats tappa min MP3/MP4 spelare i backen när jag kom fram,så sprack naturligtvis displayen.Och jag som precis lödit in ett nytt batteri innan jag åkte från Sverige Rynkar på näsan

Den lilla jag hade fanns inte kvar, det var av det Kinesiska märket Onda.Den har jag förövrigt haft i tre år, och den har funkat perfekt.Så därför tänkte jag att då kan jag lika gärna köpa ett Kinesiskt märke igen.Så till slut hittade jag en Ainol med 4,3" skärm, som man både kan kika på film och lyssna på musik.Dessutom kunde man sända ut musiken på FM radio bandet via denna också.Och då vi nu har en platt tv hemma så var det ju inte helt fel att Ainol spelaren har HDMI utgång.Det betyder att man kan koppla den direkt till TV:n på en digital nivå=mycket bra bild.

Den heter förövrigt Ainol V8000HDA 8Gb där HD står för High Definition Skrattande.Såg att den i Sverige kostade runt 1800kr,

Här fick jag den för 550kr..

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards